چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ مراسم اذن خدمت و آغاز خدمت رسانی به زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) در ایام دهه پایانی صفر در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس صبح امروز چهارشنبه(۷شهریور) در مراسم اذن خدمت و آغاز عملیات خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر که در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد اظهار کرد: فرارسیدن ایام دهه آخر صفر فرصتی برای عرض ارادت ما به ولی نعمت‌مان و خدمت به میهمانان آقاست و امیدوارم بهره کافی را از این ایام ببریم و سالی خوب و معنوی داشته باشیم.

وی افزود: ۲۰ روز پیش در این مکان جمع شده بودیم تا با حرکت به سمت مضجع مطهر رضوی اذن خدمت برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین بگیریم که هزار نفر به نجف اشرف و مرز چذابه اعزام شدند و اکنون اذن خدمت برای میزبانی از زائرین رضوی می گیریم.

شهردار مشهد ادامه داد: همکاران ما در اربعین به عنوان سفیران ملی آبروداری کردند که این سخن مدیران کشور عزیزمان و کشور عراق است که در این ایام چهره نجف تغییر کرد و رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت‌.

وی تصریح کرد: آخرین گروه خدمت‌رسان شب گذشته به مشهد بازگشتند تا آماده خدمت‌رسانی برای دهه پایانی صفر شویم و امروز آمدیم که بگوییم افتخار می‌کنیم که خادم امام مهربانی‌ها هستیم.

قلندر گفت: تمامی ۳۲ هزار کارمند مدیریت شهری در این ایام در خدمت‌رسانی دخیل هستند. بعضی از اقدامات ما پیشانی کار است.

خدمت به زائرین رضوی افتخار است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن منصوریان نیز در این مراسم اظهار کرد: مشهدالرضا یک هویت بیشتر ندارد و بنای این شهر بر یک چیز بوده و آن هم همجواری با امام رضا (ع) است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اینجا شهری نبود، باغی بود که به وجود پیکر پاک امام رضا (ع) تبدیل به شهر شد. هر کس به این ارض مقدس آمد، آمد که همجوار، زائر و متوسل به امام رضا (ع) شود. یک شهروند در این شهر وجود دارد و آن هم امام رضا (ع) است. بانی این شهر امام رضا (ع) است. وقتی ما در روایت‌ها به زیارت امام رضا (ع) می‌رسیم می‌بینیم زیارت ایشان از نظر ثواب از امام حسین (ع) بیشتر بوده و این نعمتی است که از آن غافل هستیم.

منصوریان با بیان اینکه مواجهه اهل بیت (ع) با امام رضا (ع) خاص است، عنوان کرد: پیامبر (ص) دو جا فرمودند پاره تن من، یکی برای حضرت زهرا (س) و یکی برای امام رضا (ع) بود. مقایسه ثواب امام رضا (ع) همیشه با حج بوده است. ما می‌توانستیم اینجا نباشیم، می‌توانستیم در شهرها و کشورهای دیگر باشیم، اما اینجا روبه‌روی امام رضا (ع) نشستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امام رضا (ع) خادمین خود را تعیین و انتخاب کردند. از بین چند میلیارد انسان شما اینجا نشستید. قرار است اتفاقی بیفتد و با خدمت شما این خیر تسریع شده یا خیر بهتری به شما داده می‌شود. اهل بیت (ع) هیچ کسی را بدهکار خود نمی‌گذراند و تسویه حساب می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر کاری انجام می‌دهید به نیت قربت انجام دهید. با این نیت که خادمی امام رضا (ع) را می‌کنم که جایی ثبت و ضبط می‌شود. امام رضا (ع) همه بلاها را با خدمت‌های شما دفع می‌کند. موقعیت خود را ارج نهید و حساب و کتاب دنیا را نکنید. فقط و فقط به خاطر دینی که به امام رضا (ع) دارید این کار را انجام می‌دهید.

مدیریت شهری یک‌دست پای خدمت به زائرین است

جاوید کیانی، معاون فرهنگی شهردار مشهد نیز در این مراسم، اظهار کرد: از زحمات همکارانم بابت تشکیل کمیته ستاد دهه آخر صفر و اعضای محترم ستاد که از اوایل اردیبهشت‌ماه برای روزهای پایانی صفر برنامه‌ریزی کردند تا میزبانان شایسته‌ای برای زائران امام رضا (ع) باشند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همکاران من تلاش کردند برنامه‌ای را تنظیم کنند، دستورالعملی ابلاغ شد و به منصه اجرا درآمد، بازدیدهایی صورت گرفت و ادامه دارد تا بتوانیم در مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر یک‌دست و یک‌دل خادمان خوبی برای زائران در روزهای پایانی آخر صفر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha